Tid att låta hjärtat och hjärnan samarbeta igen

Bävar ni också inför hösten redan fastän sommarvärmen knappt hunnit omfamnat er ännu? Inte bävar för att just värmen ska försvinna och kylan komma åter utan för att ni kanske inte vet vad kylan mer för med sig än just kyla. Tror ni stora saker kommer hända er i höst? Ligger ni i detta nu och väntar på ett särkilt brev, ett intagningsbesked eller hoppas ni på nytt jobb kanske? Kanske vill ni att allt ska fortsätta i samma gamla hjulspår för att ni redan är å himla nöjda med tillvaron eller vill ni att saker ska ske, hända och förändra!? Väntar ni på att telefonen ska ringa, att kärleken ska komma nu? Att stickan äntligen ska visa plus, att starta företag eller har ni bestämt er för att äntligen ta tag i att söka det där jobbet, skriva boken du så länge velat skriva eller börja läsa upp dina betygen nu?

Sommaren är en enda lång lyckofest med skatt och utflykter i gröngräset. Sommaren är vila, avslappning, självrannsakan och förberedelse. Hösten är den trösterika månaden. Full med förväntningar och glöd som känns enda in i märgen! Hösten manar oss till att våga se framåt och att våga styra våra steg mot det nya och ännu okända. Vi litar på oss själva nu. Vi har laddat för det här så länge. Den nya utmaningen.

Jag ser fram emot en lång sommar. En lång sommar med grillkvällar och familjehäng, jag ser fram emot att gå hand i hand med Jesper under ljumna ljusa kvällspromenader, äta glass i parken med vänner och mysa med hunden. Bara vara ett tag. Jag ser också fram emot själslig sändning. Jag ser fram emot att ge mig själv tid. Tid att ligga i hängmattan under björkarna vid sommarhuset och fundera på vad som är viktigt för just mig. Tid att låta hjärtat och hjärnan samarbeta igen. Under året glider de så lätt ifrån varandra, men det är tid att låta den inre rösten styra nu.

Jag ser fram emot att känna mig redo för hösten. Känna mig mätt på värme och sommar och redo att blicka framåt igen. Jag längtar efter att känna mig mätt på glass i parken och grillkvällar, mätt på själslig städning och självrannsakan. Redo igen. Redo att med kanske staplande dock bestämda steg ta mig för det som ännu är okänt. Men först ska jag njuta av allt som sommaren för med sig. Det behöver jag...

 

 

Kommentera här: