Under höstkvällarna blir man drabbad

Åh höstkvällar! Jag älskar verkligen den här årstiden, det har jag alltid gjort. Man får ligga inne och läsa bra böcker, ha massor av tända ljus, man får dricka omåttliga mängder té och varm choklad & man får gå långa morgonpromenader med tjock halsduk virad runt halsen. Helt underbart!
Hösten brukar dessutom alltid vara en symbol för nystart. Det finns kvar trorts att jag inte börjar ny termin i skolan längre. På gott och ont.
Dock kan jag meddela att jag inte gör ett dugg av det som jag tänkte att jag skulle göra just nu. Enligt mig själv och min egen plan skulle jag just nu vara långt borta. Ströjobba, resa, komma bort och bara leva lite! Jag längtade så väldigt efter något annat. Men så blev det inte alls, jag är fortfarande här men glad över de anledningarna jag har att stanna. Även om jag ibland längtar bort. Jag har blivit drabbad av hemmakärlek, fina människor & mysigt jobb. Jag har blivit drabbad av livet! Någon annanstans än där jag själv planerat, nämligen hemma. Men det är inte min plan längre.