En lista på saker jag ville göra

 

Här om dagen rensade jag bland alla mina anteckningsblock jag har här hemma. Det är ett tio tal stycken och alla är de mer eller mindre halvfulla med anteckningar. Anteckningar på saker jag vill göra, bloggtexter jag tänk skriva, to-do listor, diverse planeringar och halvklara bokidéer. Jag sorterade dem, drog ur texter, slängde vissa och sparade andra. Slutligen hittade jag en lista på saker jag vill göra året 2013. Jag har gjort många sådana listor i mitt liv, vissa punkter har blivit uppfyllda andra inte. Den här är säkert skriven förra hösten någon gång. 

 

- Flytta till en annan stad

- Plugga fristående kurser som verkar intressanta ( genus, stadsvetenskap, måleri, skriveri, samhällsfrågor och teologiska kurser )

- Träffa nya människor!

- Resa till andra länder och upptäcka nya platser.

- Gå bibelskola

- Skriva krönikor

- På något vis jobba med bloggande, skriverier, foto, illustration mm

- Göra pod med någon rolig och vettig person

 

Emellanåt har det känts jättejobbigt att jag tagit tjänstledigt så här pass länge, att jag ska plugga igen istället för att jobba, att jag ska få bidrag istället för lön för arbete, att jag ska mer eller mindre flytta ifrån Jeppe en tid, att jag inte kommer träffa mina älskade vänner så frekvent, att jag kommer bo längre ifrån familjen, kort sagt att saker och ting inte kommer vara vad de brukar vara. Och jag vet inte om det blir till det bättre eller sämre.

Men jag inser att ta steget och släppa jobbet ett tag och faktiskt gå den här bibelskolan i ett år är ett bra beslut. Jag vill ju det här! Det finns på min lista... Och inte bara att gå bibelskola finns på min lista utan också att flytta till en ny stad och träffa massor av nya människor, vilket jag kommer göra i samband med skolan. Nu är det flera punkter jag kan bocka av. Känns rätt fint ändå. Trots att det emellanåt mest känns mödosamt...

Kommentarer:

1 Emma Staaf:

Du gör verkligen helt rätt! Men jag kommer sakna dig så otroligt mycket min fina vän! <3

Svar: Kommer sakna dig helt enormt mycket också! Orkar inte ens tänka på exakt huuur mycket jag kommer sakna dig! xD
Frökenfilantrop

2 Amanda:

Absolut! Det går jättebra. Så roligt!

Kram

Svar: Tack! =)
Frökenfilantrop

3 Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Vad spännande att flytta och göra nya saker! :)

SV: Tack så mycket, och ja naturen är väldigt vacker och inspirerande! :)

4 A N N N A I Z (Annis):

Sv: Tack! :)

Kommentera här: