Skrivarfrekvensen

Det är svårt att hålla en jämn frekvens i skrivandet nu på sommaren. Det händer så otroligt mycket och att sitta inne vid datorn och häcka känns bara helt fel vissa soliga dagar. Jag behöver komma ut och samla både energi och d-vitamin just nu. Ikväll har jag hängt hela kvällen hemma hos gammel-mormor på landet. Vattnat hennes blomsterrabatter, ätit ost-/skinkpaj, druckit kaffe med bulle, halvslumrat under en filt i soffan och läst en hög med tanttidningar på det. Bra måndag! I nuläget ligger vi skavfötters hemma i soffan och slappar. Jeppe ser på film och jag balanserar datorn på magen samtidigt som jag försöker få i mig lite kvällsmat i form av en mangosmoothie. Jag har himla svårt att äta ordentligt med mat nu på sommaren. Jag kan visserligen vara hungrig men är sällan sugen på något. Allt känns bara för mycket. Saker som bröd och pasta skippar jag helst helt och kött funkar först när solen gått ner och allt känns lite svalare. Mestadels vill jag äta sallad, vegetariskt, nötter eller typ smoothie som jag gör ikväll!

  

  

Godast är den att dricka riktigt kall. Frusen mango är godare än färsk! Jag mixar bitar av frusen frukt med mjölk och fetyoghurt. Enkelt, mättande och gott!  

Kommentarer:

1 Smäm:

Jag är likadan. Vill gärna äta kallt och lätt på sommaren. Smoothies är toppen :)

2 Irina:

Älskar smoothies!

Kommentera här: