Skulle du eller skulle du inte?

Hur privat respektive personlig är du i ditt bloggande skala 1-5?

Hmm. Ungefär en 1:a på privat och en 4:a på personlig! Jag har en ganska tydlig gräns för vad jag publicerar här inne och inte. Ett relativt tydligt rättesnöre är att reflektera över inlägg du ser inne hos andra bloggare och ställa dig själv frågan skulle jag själv kunna stå för ett inlägg-/bild som framställs på det där sättet?

 

Vad skulle du aldrig kunna skriva om på bloggen?

Ja det finns massor av saker jag aldrig skulle skriva om. Till exempel svåra händelser i mitt liv jag inte bearbetat fullt ut. Saker som endast angår min familj eller mina vänner och där jag vet att andra kan känna obehag av det jag skriver. Om min relation till min sambo, familj, vänner och arbetsplats i negativ ordalag.

 

 
 

Vilka typer av bilder skulle du aldrig lägga ut?

Bilder där alkohol eller andra droger figurerar och naturligtvis bilder som är lättklädda eller utmanade på ett eller annat sätt. Osmickrande bilder på vänner/familj och bilder på barn där ansiktet syns.

 

Är de mer restriktiva bloggarna tråkigare än de som visar upp sitt privatliv?

Nej absolut inte! Snarare tvärt om tycker jag. Jag är inte typen som gillar att läsa inlägg där bloggare känns allt för privata, det känns bara pinsamt. Personlig måste en bra bloggare vara förstås men jag tycker också att en bra bloggare måste våga vara privat!

 

Ge tips på några bloggare du tycker håller måttet! Varken för mycket av det privata eller för lite av det personliga.

Underbaraclara är ett bra rättesnöre tycker jag. Mycket personlighet och ytterst lite ur den privata svären. Kenza (nu läser inte jag hennes på blogg frekvent men kikar in då och då) Andra som håller måttet är Ingenvanligdag, Annamatildajosefin, och Elaine Eksvärd.

 

Hur ser ni på den här balansgången mellan personligt och privat bloggande? Var går er gräns?

Kommentera här: